خبرهای داغ:

کیفیت جشن‌های دهه غدیر افزایش یابد | تداوم انقلاب اسلامی پیام غدیر خم است

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به افزایش کیفیت جشن‌های دهه غدیر گفت: تداوم انقلاب اسلامی پیام غدیر خم است.
کد خبر: ۹۶۰۴۹۴۵
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
کیفیت جشن‌های دهه غدیر افزایش یابد | تداوم انقلاب اسلامی پیام غدیر خم است

سرتیپ سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در جلسه هماهنگی استانی دهه ولایت و امامت با بیان اینکه الگو حکومتی ما بر اساس ولایت و امامت است، گفت: صدها سال الگو حکومتی که با نام اسلامی از طریق جریان‌های انحطاطی به جوامع معرفی شد، اسلام پوشالی بود که امام نیز آن را اسلام آمریکایی معرفی کردند.

سرتیپ شاهوار پور اضافه کرد: امروزه نیز در کشورهای همجوار ما الگو حکومتی که به نام اسلام بر مسلمین حکومت می‌کند، حاکمانش حلقه به گوش استکبار جهانی و آمریکا هستند.

سردار حسن شاهوار پور می‌گوید: در جمهوری اسلامی اما الگو حکومتی بر اساس ولایت و امامت شکل گرفت و در این ۴۵ ساله، اقتدار و عزت و سربلندی مسلمین به ویژه شیعه با این روندی که امام و مقام معظم رهبری هدایت می‌کنند به همه جوامع نشان‌داده شد.

او بیان کرد: روز به روز سیل عظیم مشتاقان حکومتی که در جمهوری اسلامی شکل گرفته خودنمایی می کند؛ در آمریکا و اروپا نخبگان این جوامع در دانشگاه‌ها همان شعارهایی که ما را موفق کردند فریاد می‌کشند مانند «لبیک یاحسین» و اینها برکاتی است که از وجود حکومت الهی و رهبری شکل گرفت.

او در ادامه گفت: لذا غدیر را با این نگاه ببینیم و نه صرفا مراسمی باشد که آن را برگزار کنیم و عبور کنیم و احساس کنیم سال بعد نیز باید تکرار شود. غدیر یک جریان و حرکت است که از روز غدیر آغاز شد و ادامه دارد و با توجه به اینکه باید این رویداد را برجسته و معرفی و شناسایی کرد، برنامه‌های محتوایی در سالگرد غدیر خم برگزار می‌شود ولی تداوم حرکت انقلاب اسلامی و استحکام و استقرار نظام اسلامی پیام غدیر است که باید همواره به این مهم توجه شود.

سردار شاهوار پور بیان کرد: یکی از نکاتی که مورد انتظار است تشکیل ستادهای غدیر هستند که باید هم در شهرستان‌ها و هم در روستاها و در همه مناطق فعال شوند زیرا ستاد غدیر به معنا و مفهوم این است که ما در این کار بزرگ و بین المللی برنامه داریم، لذا راه اندازی ستاد همانطور که حالا در مرکز استان فعال شده در شهرستان‌ها مورد انتظار است که امام جمعه، فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی و ارتشو مدیران شهرستانی و فرمانداران کمک کنند تا این حرکت مردمی پشتیبانی شود.

او اضافه کرد: یکی از بحث های مهم این حرکت امنیت مراسمات است و شورای تامین شهرستان باید برای آن برنامه داشته باشد؛ کمیته پشتیبانی فعال شود و خیراتی که مردم می‌خواهند انجام دهند بدانند کدام سمت برود.

سردار حسن شاهوار پور می‌گوید: پیشنهاد شده تا یک میلیون اطعام غذای گرم در استان اهدا شود و در هر شهرستانی بر اساس ظرفیت آن را مشخص کند تا پخش گردد و به این هدف برسیم.

او همچنان یادآرو شد: نیمه شعبان نیز برنامه هایی برگزار می‌کنیم که بسیار مناسب است و غدیر نیز باید همانطور دیده شود و با فضاسازی در خیابان‌ها آن را به بهترین شکل برگزار کنیم و با شور و همه توان برپا شود و ما نیز همراهی میکنیم‌. در برخی از شهرستان ها برنامه «خشک و خالی» غدیر برگزار می شود ولی انتظار می رود که نوآوری در این زمینه باشد و به بهترین شکل برپا گردد.

سرتیپ پاسدار شاهوار پور همچنین در خصوص یک کار نمایشی در اهواز با موضوعیت غدیر گفت: محتوای این کار نمایشی از سوی علما تایید شده که از ۲۷ خرداد ماه به مدت ۱۰ شب به اجرا در می‌آید و در آن بخشی از حوادثی که حضرت علی (ع) در آن نقش مستقیم داشته (از تولد تا غدیر) به نمایش گذاشته می‌شود که جدید است و مکان برگزاری آن نیز جاده ساحلی و محل نمایش «آستان عشق» است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار